Опалення, Вентиляція та Кондиціонування

Вентиляція магазину

Дізнатись вартість
Вентиляция магазина
 

Система вентиляції магазину – це не забаганка власника торгової точки, а реальна необхідність, без якої магазин просто не зможе повноцінно функціонувати. Різні запахи, пил, дрібне сміття від товарів та їх упаковки, вуглекислий газ, що виділяється персоналом та відвідувачами – всі ці фактори серйозно забруднюють повітря у приміщеннях, роблячи його малопридатним для людини.

Діючі вимоги

  • Якого-небудь стандартного, типового рішення для організації повітрообміну в магазинах немає і бути не може, оскільки характеристики системи можуть бути різними, залежно від спеціалізації торгової точки, площі, наявності того чи іншого обладнання, а також кількості відвідувачів і персоналу. Найбільш прості рішення існують для магазинів, загальна площа приміщень якого не перевищує 250 кв. метрів. У цьому випадку можна обійтися природною вентиляцією, яка є хоч і не найефективнішою, проте найдешевшою. У цьому випадку при будівництві або ремонті приміщень передбачають пристрій вентиляційних витяжних шахт та повітряних припливних клапанів.
  • Але якщо йдеться про магазини площею 300 і більше квадратних метрів, то тут не обійтися без припливно-витяжної вентиляції. У торгових приміщеннях, що мають площу понад 3500 кв. метрів, вентиляційне обладнання доповнюється системою кондиціонування. У регіонах зі спекотним кліматом кондиціонери можуть бути обов’язковими вже за площі 1 000 кв. метрів, тому що підтримувати комфортну температуру в торговому залі та офісі за допомогою системи вентиляції навряд чи вдасться.
  • У випадку, якщо магазин має окремі торгові зали для продовольчих та промислових товарів, то згідно з чинними нормами ці приміщення повинні мати окремі вентиляційні системи. У залах, де представлена продукція, що не має сильних запахів і не має їдкості та горючості, наприклад, у приміщеннях де торгують продуктами, можливе встановлення вентиляції з частковою рециркуляцією повітря. Для таких систем розрахунковий приплив свіжого повітря на одну особу становить 20 кубічних метрів на годину.

Вентиляція підсобних приміщень

Практично всі магазини мають підсобні приміщення. До цієї категорії належать склади, комори, кімнати для відпочинку персоналу, роздягальні. Для цих приміщень передбачається окрема від торгових залів вентиляція, яка може бути як природною, так і з механічним спонуканням. У невеликих приміщеннях, де немає шкідливих для організму людини чинників, наприклад у роздягальнях, допустиме використання окремої природної вентиляції. Складські приміщення, залежно від характеру товару, що складується, площі та наявності технологічного і транспортного обладнання, можуть бути оснащені як природною, так і припливно-витяжною вентиляційною системою.

Додаткове обладнання

Біля входу в магазин можна встановити повітряно-теплові завіси, що дозволяють не тільки позбавити від витоків тепла, а й створюють у тамбурі деякий надлишковий тиск. Це потрібно для того, щоб пил, сміття та вихлопні гази з вулиці не потрапляли до торгових залів. Крім цього, в магазинах широко використовуються рекуператори, осушувачі, зволожувачі та інше допоміжне обладнання, що дозволяють створити оптимальний мікроклімат, що підходить для товару та його продавців.

Консультація спеціаліста