Створення комфортного мікроклімату у сучасному супермаркеті
Системи, що забезпечують сприятливий мікроклімат у сучасних супермаркетах, відрізняються від аналогічного обладнання, що використовується на інших об’єктах. Неспеціалісту може здатися, що система вентиляції або кондиціонування, яка обслуговує величезну площу супермаркету, відрізняється від звичайної лише високою продуктивністю.
Вентиляція
Насправді все набагато складніше – величезний потік людей потребує якісної фільтрації повітря, а велика кількість холодильного обладнання потребує видалення надлишків тепла. Крім цього, кожен окремий відділ великого супермаркету має свою специфіку, на яку доводиться рахуватися. Наприклад, рибний відділ потребує усунення різних запахів та надлишку вологи, кондитерські відділи та цехи, де відбувається приготування їжі, повинні бути обладнані особливими системами, які можуть боротися з теплом та запиленістю, а у м’ясному відділі потрібна низька температура. У зв’язку з цим, для кожного супермаркету розробляється унікальний, не схожий на інші проєкт, у якому враховуються всі особливості об’єкта.
У зв’язку з тим, що мікроклімат у різних зонах супермаркету відрізняється, для того щоб кожна окремо взята система працювала якісно, важливо враховувати деякі особливості приміщень. Торговий зал від складських приміщень, де зберігаються продукти, відокремлюють повітронепроникною перегородкою, а в цехах де відбувається приготування їжі, забезпечують знижений по відношенню до інших приміщень тиск, щоб уникнути витоку запахів.
Рішення для опалення
Велика увага при організації вентиляції та ефективного опалення у великих магазинах приділяється проблемам енергозбереження. Щоб уникнути втрат тепла в холодну пору року, вхідні двері обладнують двома дверима, між якими розташований тамбур. У тамбур подається кондиціоноване повітря, при цьому створюється дещо підвищений тиск, що не дає холодному повітрю потрапити в торговий зал і перешкоджає витоку теплого повітря на вулицю. Тамбур або вестибюль забезпечують власним опалювальним приладом.
Вологість
Холодильне обладнання, якого завжди чимало у будь-якому супермаркеті, дуже чутливе до підвищення вологості, яке несприятливо позначається на його роботі. Намерзання, запотівання скла, необхідність у частому обслуговуванні, підвищені енерговитрати – ось лише кілька наслідків вологого повітря у зоні роботи холодильників. Для співробітників та відвідувачів супермаркету вологість також відіграє важливу роль, тому, щоб забезпечити комфорт людям та прийнятні умови для роботи обладнання, у торговому залі рекомендується підтримувати відносну вологість від 45 до 55%. Сьогодні використовується кілька способів регулювання вологості: хімічний, механічний та найпростіший – природний. Специфіка супермаркетів дозволяє використовувати винятково механічний метод. За невеликого збільшення витрат на кондиціонування вдається заощадити значні кошти на експлуатації холодильного обладнання, стверджують фахівці.
Створення вентиляційних систем для великого сучасного супермаркету – це надзвичайно відповідальне та складне завдання, тому довірити таку роботу можна лише професіоналам, які мають великий досвід здійснення подібних проектів. Тільки висококваліфіковані фахівці здатні провести комплексний аналіз усіх факторів та врахувати всі моменти, які є ключовими для ефективної роботи всіх кліматичних систем супермаркету.