Вентиляція паркінгу
Вентиляція будь-яких парковок має бути максимально продуманою, адже одним з основних чинників забруднення повітря на стоянках транспортних засобів є вихлопні гази, що містять цілий комплекс шкідливих і навіть смертельно небезпечних для людини речовин. Навіть нетривале перебування в умовах з підвищеним вмістом автомобільних вихлопів може суттєво погіршити самопочуття, а тривалий вплив таких газів може бути небезпечним для здоров’я і навіть життя.
Система вентиляції паркінгу
Одним із найпопулярніших видів місць зберігання автомобілів останніми роками стали криті та напіввідкриті парковки, що забезпечують надійний захист машин від впливу негоди, а також ефективну охорону. Парковки напіввідкритого типу розташовані вище рівня землі і повністю або частково обгороджені стіновими конструкціями. Вентиляція таких споруд організовується відносно просто – природним методом або змішаним, із залученням припливно-витяжних пристроїв. Набагато складніше йде справа з критими парковками, які, як правило, розміщені під землею. У цьому разі необхідний серйозний комплекс заходів, що забезпечують видалення відпрацьованого повітря і вихлопних газів і подачу свіжого повітря з вулиці.
Основними завданнями, які стоять перед проектувальниками систем повітрообміну для парковок, є:
- забезпечення прийнятних для людського організму параметрів повітря;
- забезпечення пожежо- та вибухобезпеки;
- охорона навколишнього середовища.
Здебільшого розробники орієнтуються на підтримання допустимої концентрації CO в повітрі – у цьому разі майже завжди решта вимог також виконуються.
Вентиляція підземних паркінгів
У зв’язку з особливостями паркінгів, розташованих нижче рівня землі, проектування вентиляції проводять одночасно зі створенням будівельної частини проекту. Тільки таким чином можна передбачити всі деталі і звести до мінімуму витрати з монтажу та обслуговування. Головним параметром, який лежить в основі розрахунку такої вентсистеми, є кількість транспортних засобів, що одночасно перебувають на території паркування із запущеними двигунами. Зазвичай ця величина для звичайних парковок приймається в межах 3-5% від загальної кількості автомобілів, що перебувають на підземній стоянці. Зовсім інакше справа йде з парковками, що належать великим магазинам, спортивним спорудам і кінотеатрам. Пікове навантаження в цих місцях припадає на початок і кінець робочого дня або на момент початку чи завершення заходу. У цих випадках проектною величиною вважаються 15-20% від загальної кількості паркувальних місць.
Вимоги до вентиляції
У випадку з підземними паркінгами найчастіше застосовують припливно-витяжні системи вентиляції різної продуктивності. Дуже часто присутня й аварійна система, що працює тільки на витяжку й автоматично вмикається в разі пожежі, підвищеної загазованості або інших надзвичайних ситуацій. Для вентиляції підземних парковок обов’язковими є повітряні фільтри, а також протипожежні клапани, що перекривають подачу повітря з вулиці в разі спрацьовування сигналізації. Таке рішення дає змогу локалізувати полум’я, не давши йому поширитися в суміжні приміщення, а також позбавляє вогонь необхідного йому кисню.
У багатьох випадках у вентиляційних системах паркінгів встановлюються очисні пристрої, покликані знизити вплив вихлопів на навколишнє середовище. Працювати вони можуть як у постійному режимі, так і за сигналом автоматики, якщо у витяжному повітрі датчики виявляють перевищення прийнятих стандартами гранично допустимих викидів.